ZÚ Soul Ministerstva zahraničních věcí, Národní vinařské centrum a ZZ Korea agentury CzechTourism zve moravské a české vinaře k účasti na Vinařskou misi 2023 v Soulu, Jižní Korea. Jedná se o matchmakingovou prezentaci moravských vín před korejskými experty, odborníky, importéry, distributory, sommeliery a influencery k podpoře vývozu moravského vína do Koreje.
Již druhým rokem za sebou je Jižní Korea druhým nejatraktivnějším a nejvíce dynamicky se rozvíjejícím trhem s vínem na světě, alespoň podle Wine Intelligence Wine Market Attractiveness Compass Model 2021. Nachází se stále ještě v ranném stádiu, spotřeba tichého vína tu vzrostla v roce 2020 o více než 20 % a podle údajů IWSR se očekává, že objemy tichého i šumivého vína budou v tomto trendu pokračovat až do roku 2025.
Během covidu výrazně stoupl podíl bílých a šumivých vín a oproti dřívějším trendům směřujícím především k francouzské a americké produkci se začínají prosazovat dovozci i z dalších vinařských zemí (Itálie, Nový Zéland, Německo, Rakousko, Austrálie, Chile, Gruzie, Slovinsko či Rumunsko atd.). Zároveň cena za láhev je v Jižní Koreji mnohem vyšší ve srovnání s ostatními okolními trhy, k čemuž přispívá rovněž vysoký HDP na hlavu, relativně nízká míra nezaměstnanosti a kulturní role, kterou zde tradičně hraje konzumace alkoholických nápojů.
Hlavní cíl projektu
NETWORKING – vytipování si a hledání lokálních obchodních partnerů k dovozu a distribuci moravského a českého vína v Koreji.
- ZACÍLENÍ na niche market, vyšší butiková vinařství, zkušenější konzumenty, kteří hledají nová a kvalitní vína rozmanitých chutí a osobní přístup. Vzhledem k velké kulturní a jazykové bariéře je nalezení lokálního partnera naprosto nezbytné k dalším obchodním aktivitám či účastem na veletrhu.
- PRVNÍ VELKÁ AKCE MORAVSKÉHO A ČESKÉHO VÍNA V KOREJI – projekt usiluje o představení moravských a českých zejména bílých, ale i červených vín jako skvělé, originální, cenově výhodné alternativy, k již zavedeným produktům na trhu (německý Ryzlink, rakouská vína atd.).
- SYNERGIE – chceme využít synergie moravského a českého vína a korejského příjezdového cestovního ruchu na jižní Moravu, kterou má ve svých itinerářích řada korejských cestovních kanceláří. Mnoho korejských turistů již Moravu osobně navštívilo a ochutnalo tamější víno.
- ČASOVÁNÍ – v současné době korejská vláda přehodnocuje svou politiku, která zatěžuje víno vysokými daňovými a dovozními poplatky. Očekává se, že jakmile se toto zatížení bude standardizovat, dojde k prudkému rozvoji. Mezi trhem s luxusním vínem a prodejem v supermarketech zároveň vidíme postupné formování specializovaných vinoték, trendů pití kvalitního vína pro náročné konzumenty a za – pokud možno – rozumnou cenu.
Prezentace vín u stolečků bude limitovaná na 8 vzorků po 3 lahvích (z důvodu vysokých přepravních nákladů). NVC zorganizuje společnou přepravu vzorků. Termín pro odevzdání vzorků na NVC bude sdělen zájemcům společně s dalšími požadavky (popis vinařství, logo, fotografie apod.)
Termín pro podání přihlášky: 16. října 2023
Přihlášky posílejte e-mailem na adresy: export@vinarskecentrum.cz a prochazka.m@czechtourism.com
Zdroj: Vína z Moravy, vína z Čech