01.07.2003 | 06:07
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Polsko se brání

České ovocnáře znepokojil krok Polska, které od června značně ztížilo přístup našich potravin a zemědělských výrobků na svůj trh. Vadí jim hlavně překážky pro dovoz meruněk, protože s polským trhem počítali jako s jedním z možných odbytišť.

„Žádáme ministerstvo zemědělství, aby vyjednalo urychlené ukončení antiimportních opatření. Pokud to nebude možné, pak chceme stejné překážky na naší straně pro dovoz polských jablek,“ uvedl tajemník Ovocnářské unie ČR Martin Ludvík. Připomněl, že čeští ovocnáři již dva roky čelí levným dovozům jablek z Polska, které je jen za minulou sezónu připravily na tržbách o sto milionů korun. Pěstitelům ovoce jde o čas, neboť meruňky již dozrávají. Letošní úroda by měla být v porovnání s loňskou asi 2,5krát vyšší. Podle červnového odhadu by se u nás mělo sklidit přes pět tisíc tun meruněk. Z ovoce se polská omezení týkají také višní. Dále platí pro rajčata a okurky, obilí včetně kukuřice, mouku, cukrářské výrobky, chleba a pečivo, vepřové a hovězí maso, uzeniny, drůbež, mléko a mléčné výrobky. Importéři nyní musí pro každý jednotlivý dovoz předem získat povolení od příslušného polského úřadu a složit kauci, která při neuskutečnění dodávky zcela nebo částečně propadne. Podle Josefa Janečka z agentury CzechTrade podkopávají opatření na ochranu polského trhu snahy o liberalizaci vzájemného obchodu a pravděpodobně omezí české vývozy do Polska. To uvalená opatření zdůvodňuje potřebou přesného průběžného monitorování dovozů.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.