18.03.2005 | 08:03
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Kvalita na prvním místě

Loni na podzim otevřela firma Ar.G. Delta svůj druhý velkoobchod v seskupení s firmami ROSA Praha,Bohemiaseed a s firmou Neolit Královka v Brně. První velkoobchod se nachází v Praze-Lipencích. Základním pilířem firmy je především svíčkařské zboží, vyznačující se vysokou kvalitou. Jedná se o malou rodinnou firmu a jednoho jejího spolumajitele Petra Tichého jsme požádali o rozhovor.

Jak jste začínal s podnikáním?
Začal jsem podnikat ještě za bývalého Československa, a to na Slovensku v oblasti tiskařiny. Byly to adhézní fólie s velikonočním a vánočním potiskem. Po rozdělení republiky jsem se vrátil zpátky do Čech a pokračoval jsem v podnikání v oblasti svíček, dárkových předmětů a podobně. Od roku 1996 má firma Ar.G. Delta statut právnické osoby a nese název Ar.G. Delta, s.r.o. se sídlem v Brně.
Zpočátku jsme soustředili své úsilí na rozvoz zboží po republice a svou činnost jsme postupně rozvíjeli. Následně jsme otevřeli velkoobchod v Lipencích a v loňském roce také velkoobchod v Brně-Královce. Distributorskou činnost jsme definitivně opustili a začali jsme se orientovat nejen na samotný prodej, ale také na výrobní činnost. Výrobní kapacity máme v Polsku, kde se podílíme nejen finančně, ale také kreativně mozkovým kapitálem. Odtud dnes dovážíme 90 % zboží. Jedná se o výhradní zastoupení firmy Bartek pro Českou republiku. Firma Bartek je jedna z nejlepších firem v Evropě co se týče dekorativního a voňavého parafínu. Dále spolupracujeme s polskou firmou Nonna, která dováží zboží z Číny. Nejedná se však o nějaké laciné zboží, dbáme především na kvalitu a estetiku. Ročně doveze firma Nonna 1200 kontejnerů, z toho na českém trhu jich skončí průměrně 80 – 100 právě přes naši firmu. Na tom se však podílí i další firmy, jako například Rico Žamberk, která má 5 aut a dělá servis, který my už dnes nejsme schopni zajistit. Tak se k našemu sortimentu dostanou i zákazníci, kteří nemohou nebo nechtějí jezdit nakupovat do Prahy nebo Brna.
Jak vidíte svou budoucnost?
Co se budoucnosti týče, hodláme pokračovat ve vytváření dalších prodejních míst, a to nejen doma, ale i v zahraničí. V Bratislavě chceme otevřít spolu s firmami Bohemiaseed a Rosa Praha společný velkoobchod a pakliže to bude úspěšné, pokračovali bychom dál, směr Vídeň a Mnichov.
Máte nějaké podnikatelské motto?
Moje podnikatelské motto je, že obchod je jen jeden a má tisíc a jednu možností. Mimo jiné práce, práce, práce, úcta a pokora. Odměna se nehledá, ta možná přijde i sama.

Zohledňujete při výběru zboží požadavky zákazníků?
Určitě. Nejseme nejchytřejší a je nutné reagovat na podněty trhu. Je dobré také občas sednout do auta a jet na projížďku, dívat se a poslouchat. Když toto člověk koná, je toho dost, co ho nasměruje.

Vraťme se k svíčkám - podléhá i tato oblast trendům?
Je rozumné v segmentu dekorativních svíček přijít rok co rok s novým vzorem. Momentálně je například trend slunečnice. Je potřeba jej aplikovat na svíčky v dostatečné kvalitě, vzhledu a estetice a nabídnout zákazníkům. Ti nakonec určí, zda je zboží prodejné. Druhý segment tvoří voňavé svíčky, kde jseme zastánci jednoduchosti, kvality a perfektní vůně. Další bernou mincí nejen tohoto oboru je kvalitní balení. Firma Bartek má dnes balení od kusového, přes sběrné balení až po palety. Transport probíhá perfektně a nehrozí znehodnocení zboží. V české výrobě právě zde cítíme nedostatek - výrobci mají kvalitní zboží, ale nedostatečnou úroveň balení a svíčky třeba často expedují v krabicích od banánů. Proto se finančně i kreativně podílíme na výrobě právě v Polsku.

V poslední době se v médiích objevovaly informace, že některé voňavé svíčky jsou zdraví škodlivé. Jak je to s vašimi výrobky?
Firma Bartek má mezinárodní atesty a vyváží svíčky také na západní trhy, například do Rakouska, Německa, Anglie či Itálie. Tam jsou požadavky velmi tvrdé a splnit je něco obnáší. Naše svíčky jsou opravdu kvalitní což dokumentuje i ten fakt, že shoří beze zbytku..

Mění se u zákazníků také obliba jednotlivých vůní?
Je to vcelku zajímavé. Máme širokou škálu vůní, momentálně asi 40 druhů a zákazník si má z čeho vybrat. Některé vůně jsou stabilní, jako například antitabák, vanilka. Když jseme před časem navštívili firmu Bartek zjistili jseme, že nemá ve své řadě zařazenou vůni cherry neboli višeň. Na náš popud se začaly svíčky s touto vůní vyrábět a nyní je to jedna z nejúspěšnějších vůní na českém trhu.

Kolik máte ve firmě zaměstnanců a jak to u vás funguje.
Ar.G. Delta je dá se říct rodinný podnik. Já se starám o chod firmy, moje manželka má na starosti účetnictví, otec zajišťuje dopravu a pak u nás pracují dvě vedoucí velkobchodů v Brně a v Praze. Jsem zastáncem malého, ale výkonného týmu, který je za práci patřičně ohodnocený. To samozřejmě přináší i nutnost pracovat někdy o něco víc, ale nás ta práce baví a děláme ji rádi. Našímzvykem je platit své zaměstnance nadstandardně, avšak za to očekáváme také solidní výkony.

Jak vnímáte konkurenci?
Konkurenci bereme jako fantastický přínos. Jestliže máme špičkovou konkurenci a chceme na trhu obstát, pak musíme být lepší než ona. Je dobré sledovat konkurenční počínání, převzít od konkurence třeba poloviční myšlenku a dotáhnout ji do geniální podoby. To se nám několikrát povedlo a měli jsem z toho obrovskou radost.

Kromě svíček nabízíte také solné svícny. Jak jste se dostal k tomuto zboží?
Solné svícny jsou velmi úspěšný artikl, který dovážíme z Pákistánu. Před dvěma roky za mnou přišla kamarádka a ptala se mne, zda máme toto zboží v nabídce. Já řekl že ne a dál mne to nezajímalo. Když ale přišla potřetí a položila mi tu samou otázku, zamyslel jsem se a šel jsem do toho. Nejdříve jsme začali dovážet sůl a opracovávat ji tady, ale poptávka byla tak velká, že jsme ji nebyli schopni pokrýt. Tak jsme se obrátili na dodavatelské firmy v Pákistánu a hotové výrobky dovážíme prostřednictvím nich.

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down