Na půdě České zemědělské univerzity v prostorách Fakulty tropického zemědělství se uskutečnila dvoudenní Výroční konference České evaluační společnosti. Toto setkání, která se konalo ve dnech 12. a 13. června 2024, nabídlo bohatý program zaměřený na evaluaci v různých oblastech, od vzdělávání po sociální inkluzi. Zástupkyně FTZ představily své zkušenosti s výukou v multikulturních týmech i tematiku genderové rovnosti.
Před hlavním konferenčním dnem proběhly tři prakticky zaměřené workshopy. Vladimír Kváča, který se dlouhodobě zabývá evaluacemi intervencí financovaných z evropských fondů, vedl workshop zaměřený na smysl evaluace. Anna Korienieva a Linda Maršíková se ve svém bloku zaměřily na vizualizaci a prezentaci výsledků evaluace. Konzultantka pro oblast vzdělávání Jana Korábová představila prakticky program pro analýzu kvalitativních dat.
Hlavní konferenční den začal úvodním plenárním blokem, který zahájil Daniel Svoboda z České evaluační společnosti spolu s prorektorem pro mezinárodní vztahy ČZU v Praze Michalem Lošťákem, Hanou Volnou z Odboru rozvojové spolupráce a humanitární pomoci Ministerstva zahraničních věcí, Radkem Kobzou z Ministerstva pro místní rozvoj a Michaelou Mrózkovou z Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy. Následovaly tematické bloky, zaměřené na různé aspekty evaluace, jakými jsou výzvy spojené s multikulturními týmy, evaluace vzdělávání a evaluační vzdělávání nebo evaluace pohody a nepohody.
Sdílení zkušeností
Výuka v multikulturním prostředí a kolaborativní výuka byla tématem tematického bloku, který vedla proděkanka pro mezinárodní vztahy na FTZ Petra Chaloupková. Jeho součástí bylo představení výsledků výzkumu, který proběhl mezi českými a zahraničními studenty ČZU v Praze v dubnu 2024. „Studující pomocí participativní metody sběru dat sdíleli své zkušenosti s týmovou spoluprací v rámci mezinárodního týmu. Především její benefity i výzvy,“uvedla Petra Chaloupková.„Zároveň uváděli, jak se cítí vnímání v rámci mezinárodního týmu a jak jsou spokojeni s výsledky týmové práce nebo jakou roli hraje leader projektu či pedagog,“ doplnila. Součástí prezentace byly také uvedeny příklady dobré praxe, které podporují týmovou spolupráci v rámci multikulturního prostředí.
Jana Mazancová je členkou pracovní skupiny ČZU pro Plán genderové rovnosti a členkou několika odborných orgánů zaměřených na udržitelný rozvoj a genderovou rovnost na vysokých školách. Je hlavní řešitelkou projektů AGRIGEP programu Horizon Europe, zaměřeného na implementaci Plánu rovnosti žen a mužů ve výzkumu a inovacích na šesti evropských školách. Ve svém bloku představila, jak lze integrovat genderovou dimenzi do evaluací a uvedla také plány genderové rovnosti pro veřejné výzkumné instituce a výzkumné grantové agentury v evropském výzkumném prostoru.
Konference byla příležitostí pro sdílení zkušeností, pro propojení jednotlivých aktérů a pro společné hledání cest, které mohou přispět k posílení evaluací a jejich efektivnějšímu využívání.
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!