Na podzim roku 2023 Zadal Vinařský fond dvě kampaně – tradiční ke Svatomartinskému a pak obecnou na Vína z Moravy, vína z Čech (VMVČ) s důrazem na vinařství a tradiční odrůdy a s důrazem právě na podzim. Alespoň jednu z těchto podzimních kampaní zaznamenalo 39 % dospělé populace, což je stejná hodnota jako v případě podzimních kampaní v letech 2020-2022.
Kampaň na Svatomartinské zaznamenalo 27 % dotázaných, ve srovnání s minulými kampaněmi na tato vína se jedná o nadprůměrný výsledek. Příjemci ji hodnotí pozitivně, zejména jako snadno pochopitelnou, založenou na dobrém nápadu a poutavou. Nadprůměrných hodnot dosáhla líbivost kampaně (44 % dotázaných) a také aktivační efekt – ty, kdo kampaň zaregistrovali, reklama motivovala k doporučení SM vína přátelům či známým (53 %) a ke koupi (51 %).
Míra zaznamenání (28 %) poslední podzimní kampaně VMVČ v kontextu podzimních kampaní realizovaných v posledních 5 letech nevybočuje z obvyklých hodnot, ale mezi všemi minulými kampaněmi VF byla nadprůměrná. V příjemcích většinově vyvolává pozitivní emoce (65 %) a vysoká je i líbivost (51 %). Vyznačuje se dobrou srozumitelností a schopností přenášet zamýšlená či další pozitivní sdělení o vínech VMVČ. Ty, kdo kampaň zaznamenali, motivovala ke koupi vína s označením VMVČ (54 %) a k doporučení vín VMVČ někomu dalšímu (50 %). Více než pětina všech příjemců (22 %) pak uvádí, že reklama zlepšila jejich postoj k vínům VMVČ. Nejvíce respondentů uvedlo, že ji zaznamenali v retailu (21 %), dále pak v TV (17 %), na internetu (15 %), na sociálních sítích (11 %) a v tisku (10 %).
Znalost značky Vína z Moravy, vína z Čech se drží na vysoké úrovni, mírně vzrostl podíl jejích konzumentů a kampaně na její podporu dosahují vysoké líbivosti. Vyplývá to z každoročního průzkumu, který si nechává Vinařský fond vypracovat od agentury FOCUS – Marketing & Social Research. Ten se zaměřuje právě na vnímání značek Vína z Moravy, vína z Čech a Svatomartinské.
Zdorj: Vína z Moravy, vína z Čech