ke 165 výročí úmrtí Jana Svatopluka Presla
Doba je zlá, konkurence tvrdá a o úspěchu často rozhoduje více umění prodat než opravdová kvalita zboží. Obrázky táhnou, ale průměrně inteligentní zákazník už dávno pochopil, že zahradnické katalogy jsou plné fotografií rostlin, které nevybarvila příroda, ale zručný grafik v příslušném programu. Obrázky tedy nestačí a je potřeba jít dál. Co takhle vymyslet si nové názvy? Proč prodávat akébii, když mohu nabízet „čokoládové víno“? A co teprve takový „jahodový strom“, no nekupte to, když v se v katalogu píše, že je nenáročný, zvláštní a dekorativní, kvete i plodí zároveň červené plody s chutí jahod! Co na tom, že vědecké druhové jméno „unedo“ znamená vlastně „jednou jedlý“ – tedy protože podruhé už nemáte chuť ho jíst. Zdálo by se, že je to neškodný obchodní trik, ale opak je pravdou a jak dále uvidíme, může jít i o život.*
Text a foto Ing. Samuel Burian
Celý článek naleznete v tištěné verzi časopisu Zahradnictví 4/2014