IPM ESSEN: zaměřeno na odolné rostliny a obnovitelné zdroje

Po tříleté pauze se mohli návštěvníci IPM ESSEN, předního mezinárodního veletrhu zahradnictví, od 24. do 27. ledna inspirovat současnými trendy zeleného sektoru. Středobodem zájmu byly rostliny odolné současným klimatickým podmínkám a obnovitelné zdroje pro jejich pěstování. Vystavovatelé na veletrhu představili nové kultivary rostlin, inovativní pěstební technologie, nespočet zahradních prvků a nové trendy ve floristice.

„Radost z toho, že se IPM ESSEN konečně může znovu konat, byla cítit v každé hale a na každém stánku,“ shrnul Oliver P. Kuhrt, generální ředitel výstaviště Messe Essen. Zavítalo sem více než 40 000 odborných návštěvníků z více než stovky zemí. Veletrh IPM ESSEN je jedinečnou platformou pro výměnu informací a současně místem pro sjednání obchodní spolupráce. Nabídka produktů a zahradních a floristických trendů byla široká: 1330 firem ze 46 zemí představilo mimo jiné nejrůznější rostliny odolné vůči současnému klimatu, obaly šetrné k životnímu prostředí a alternativy rašeliny.

„Význam IPM ESSEN pro globální zelený průmysl zůstává vysoký i po pandemii koronaviru. Mezinárodnost odborného publika se blíží úrovni roku 2020. S ohledem na dynamickou situaci na trhu posledních let a cestovní omezení, která jsou stále patrná, je to skvělý výsledek,“ uvedl Kuhrt. Podíl odborných návštěvníků ze zahraničí činil 33 procent (v roce 2020 to bylo 40 %). Podíl vystavujících firem ze zahraničí byl s 66 procenty dokonce o čtyři procentní body vyšší než v roce 2020. Eva Kähler-Theuerkauf, prezidentka Zahradnického svazu Severního Porýní-Vestfálska a předsedkyně poradního sboru IPM, dodala: „IPM ESSEN 2023 slavil jednoznačný úspěch. Bylo milé znovu se setkat v naší zahradnické rodině. Veletrh se setkal s velkým zájmem i v mezinárodním měřítku. Ten, kdo tam nebyl ani jako vystavovatel, ani jako návštěvník, rozhodně o hodně přišel.“

V pořadí již 39. mezinárodní veletrh v Essenu se opět ukázal jako vysoce profilovaná platforma pro zahradní objednávky: přibližně 30 procent návštěvníků zadalo objednávky přímo a více než dvě třetiny plánují uzavřít obchody po veletrhu na základě získaných kontaktů a obdržených informací. Ve všech halách bylo možné živě zažít, o čem je zahradnické podnikání – ať už jde o nové technologie, nové odrůdy nebo nové podnikatelské nápady. Příchozí mohli zažít čtyři velmi intenzivní veletržní dny.

Udržitelná produkce hraje v zahradnictví stále důležitější roli, tedy odpovědné využívání energie, vody, hnojiv, substrátů a přípravků na ochranu rostlin. Na veletrhu si mohli návštěvníci prohlédnout různé start-upy prezentující projekty a řešení v tomto ohledu jak v novém Inovačním centru zahradní techniky, tak na stánku Mladých inovativních firem. Představen byl například biouhel akumulující CO2 vyrobený z biomasy pomáhající šetřit vodu a současně uvolňující živiny. Na poli výrobců květináčů dominoval recyklovaný plast a kompostovatelné materiály. K vidění byla také chytrá transportní a logistická řešení a také software.

U rostlin je v současné době žádoucí vysazovat takové druhy, kteří si poradí se suchem, horkem i prudkým deštěm. První den veletrhu byly oceněny nejlepší nové odrůdy rostlin v rámci IPM novelty showcase. V kategorii Jarně kvetoucí rostlina zvítězila Primula polyantha Pollyanna, v kategorii Kvetoucí pokojová rostlina vyhrála Anthurium andreanum Anthfysan, v kategorii Zelená pokojová rostlina získal zlatou kultivar Philodendron erubescens Pink Bikini®, v kategorii Dřevina vyhrála nová odrůda Acer campestre Street Pillar, v kategorii Nádobová rostlina získala zlatou Mangave Mad about Mangave® Blazing Saddles a v kategorii Řezaná květina Chamelaucium Ever Flowering Wax. Cenu diváků získala nová hybridní odrůda Erysium RYSI TM Winter Spirit.

Jednou z možností k objevení inovativních prodejních konceptů bylo IPM Discovery Center a další vhledy o marketingu a poskytl Speakers' Corner s tématy zahrnujícími marketing zeleného průmyslu a možnou propagaci na sociálních sítích. Letošní veletrh IPM propagovalo mnoho influencerů a podcasterů, kteří informovali o předním světovém veletrhu. Během jeho konání dosáhl instagramový kanál veletrhu 34procentního nárůstu a kanál LinkedIn 16procentního.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down