01.01.2006 | 10:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Aktuální podoba programu Rostlina měsíce

Program Rostlina měsíce se zrodil v Nizozemsku v druhé polovině devadesátých let pod vedením organizace Plant Publicity Holland. Základní úkol propagovat školkařské výpěstky, dřeviny a trvalky do zahrad a venkovních nádob nejširší veřejnosti vytrval dodnes. Záhy se Rostlina měsíce rozšířila do dalších evropských zemí.

Dnes program probíhá ve Francii, Dánsku, Německu, Nizozemsku a Belgii, Velké Británii a Irsku, Švédsku a České republice. U nás začal v roce 2000. Původní pozornost zaměřená každý měsíc na jednu konkrétní rostlinu se postupně rozrostla na celé skupiny rostlin a obsáhlejší zahradnická témata. Dnes představuje také jednotlivé zahradní celky, různé působení zahrady na naše smysly a nálady, např. barvy a povrchy v zahradě, proměnu zahrady a rostlin v průběhu roku nebo mezi dnem a nocí a nezapomíná ani na zahradničení vymezené nádobami na balkoně nebo terase či dvorku. V současné podobě nabízí komplexní pohled na rostliny. Představuje laické veřejnosti nejen novinky a rostliny známé a oblíbené, ale i upozorňuje na nové možnosti, skryté vlastnosti, případně časté chyby při jejich pěstování. Každá krajina má v jednotlivých letech své vlastní rostliny. Na jejich výběru se podílí širší skupina pěstitelů, prodejců i odborných médií. Již zanedlouho se bude sestavovat výběr rostlin na rok 2007. Zveme vás k hlasování o sortimentu a tématech.
V současné podobě se program zaměřuje na dvě skupiny – prodejce rostlin a média. Média napomáhají velmi širokému spektru čtenářů v setkání s vybranými rostlinami a dávají jim první impulz a informace. Z pohledu prodejce tak připravují zákazníky. V ČR v současné době získává bezplatné odborné tiskové zprávy 320 redakcí celostátního i regionálního tisku a objevují se také v rozhlase a televizi. Součástí materiálu je i fotografie rostliny. Tytéž fotografie jako tisk získávají v tiskové kvalitě na CD i vybrané prodejny, zahradnická centra a prodejní školky. Mohou je podle potřeby využít k propagaci ve vlastních tiskovinách nebo prodejně. Shodný obrázek je totiž velmi snadným vodítkem pro zákazníka, který si často nepamatuje název rostliny, jež ho upoutala. O vybraných rostlinách, skupinách rostlin a tématech jsou informování také pěstitelé a dovozci rostlin. Zájemci tedy mohou snadno vytvořit ucelený kruh. Program sice na první pohled promlouvá především k široké veřejnosti, ale hlavním cílem je rozvoj zájmu o výpěstky. Každý zahradník chce přeci rostliny prodat a získat spokojené zákazníky, kteří se do prodejny vracejí.
Protože databáze spolupracujících médií a firem nemůže zachytit všechny zájemce, jsou informace k dispozici také na webových stránkách www.rostlinamesice.cz.
V nastupujícím období 2006 – 2008 získal program v České republice (také ve Velké Británii a Francii) podporu z finančních prostředků EU. Umožňuje tak poskytnout zahradnickému sektoru bezplatně některé další služby. Kromě zmíněných tiskových materiálů a CD pro maloobchod budou záhy k dispozici i čtyři sezónní plakáty pro jednotlivá roční období. Připravuje se i marketingová brožura, která bude mít v každém roce jeden díl a pravidelné marketingové školení pro prodejny. Dynamický pohled na problematiku rostlin by měl přinést osobitý videoprogram.

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down