V Bubenči vznikne po zahloubení tratě stezka pro chodce i cyklisty a zelený pás
Pražští radní v pondělí schválili memorandum o společném postupu ohledně pozemků v Bubenči, které se uvolní po dokončení modernizace železniční trati z Masarykova nádraží směrem na Kladno a Letiště Václava Havla. Na místě trati v pásu za stadionem Sparty směrem ke Stromovce vznikne zelený pás, pěší promenáda a cyklostezka. Pozemky se propojí se Stromovkou a rozšíří se tím plocha parku.
Na společném postupu se Hlavní město Praha dohodlo se Správou železnic a Městkou částí Praha 7. Schválený dokument nese název Memorandum o společném postupu ve vztahu k využití pozemku uvolněného po dokončení modernizace trati Praha-Výstaviště (mimo) - Praha-Dejvice-Hradčanská (včetně).
„Modernizace vlakové trati z centra na letiště umožní i její zahloubení v oblasti mezi Letnou a Bubenčí. Nově vzniklý prostor chceme využít pro vybudování drážní promenády, která nabídne chodcům i cyklistům komfortní, bezpečnou a přímou cestu zelení z Hradčanské do Stromovky namísto dosavadního kličkování přilehlými ulicemi,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.
Správa železnic připravuje rozsáhlý projekt modernizace železniční tratě Praha – Letiště Václava Havla – Kladno, která se skládá z několika dílčích staveb. Jednou z nich je zmíněná veřejně prospěšná stavba modernizace trati, která je aktuálně ve fázi územního řízení.
Podle předpokladů část železniční trati v úseku od západní hrany parku Stromovka bude po modernizaci vedena hloubeným tunelem ve stopě stávající trasy. Tím dojde k uvolnění významné části povrchu pozemku parc. č. 670/16, k. ú. Bubeneč, obec Praha, což představuje unikátní příležitost pro vytvoření zeleného pásu, pěší promenády a cyklostezky, které přímo spojí Královskou oboru se severozápadní částí Letenské pláně a Letenských sadů a dále s dopravním uzlem a transformačním územím při stanici metra Hradčanská.
Zmíněné pozemky jsou ve vlastnictví České republiky, s právem hospodařit náležejícím Správě železnic. Memorandum předpokládá, že po zahloubení trati do tunelu vyhodnotí Správa železnic pozemek jako nepotřebný a bude s hlavním městem jednat o převodu do jeho vlastnictví.*
Zdroj: Praha eu a Praha in
foto: spravazeleznic.cz/Vizualizace zahloubení trati v Bubenči
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!