Francouzskému výrobci luxusních vín a lihovin Moët Hennessy dochází zásoby šampaňského. Poptávka po něm po uvolnění protipandemických omezení stoupá, napsala agentura Bloomberg. Po počátečním propadu na počátku pandemie covidu-19 hlásí největší značky v oblasti luxusního zboží nákupní horečku.
"Dochází nám zásoby" některých špičkových šampaňských vín, uvedl šéf společnosti Philippe Schaus v rozhovoru s televizí Bloomberg na Fóru nové ekonomiky v Singapuru. Dodal, že současné období ve firmě interně nazývají "zlatá 20. léta", jak se označovala 20. léta minulého století. Doplnění nabídky čeká v příštím roce.
Francouzský prodejce luxusního zboží LVMH, pod nějž Moët Hennessy spadá, ve svých posledních výsledcích překonal odhady analytiků ve čtyřech z pěti hlavních divizí. Společnost Hermès International zaznamenala nárůst tržeb o 24 procent, a to i přes zvýšení cen řady výrobků.
Bohatí spotřebitelé sice zatím signalizují, že jsou stále ochotni kupovat drahé zboží, ale světové hospodářství se potýká s narůstajícími problémy. Klíčovým prvkem nejistoty je inflace, uvedl Schaus. Růst nákladů na suroviny může znamenat, že společnost zvýší cenu některých výrobků o vysoké jednociferné nebo nízké dvouciferné částky, dodal.*