Producent banánů Chiquita Brands International hospodařil ve třetím čtvrtletí se ziskem 9,9 milionu dolarů ve srovnání se ztrátou 8,2 milionu před rokem. Oznámila to v noci na dnešek firma s tím, že výsledky byly podpořeny vyšším objemem prodeje, snížením nákladů a jednorázovými příjmy.
Tržby společnosti, která se v loňském roce dostala z bankrotového režimu, stouply o 90 procent na 636,6 milionu dolarů především díky březnovému převzetí německého distributora Atlanta. Nárůst tržeb podpořil rovněž vyšší objem prodeje banánů, hroznů a ananasů.
Srpnová vlna veder sice vedla k nižším cenám banánů v Evropě, tento pokles byl ale kompenzován slabým dolarem. Kromě počasí Chiquita v Evropě pozorně sleduje vstup deseti nových zemí do Evropské unie v příštím roce, který bude provázen revizí dovozních kvót, jež mají chránit evropské pěstitele.
Společnost Chiquita zahájí příští měsíc dodávky baleného porcovaného čerstvého ovoce. Firma se tak snaží vstoupit na trh s tímto zbožím, který podle ní roste o 15 až 20 procent ročně, napsala agentura Reuters.
pmh mha