01.09.2022 | 03:09
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Prodej českého chřestu za rok vzrostl o 8 %, ministr Nekula ohodnotil nejúspěšnější prodejce

Při příležitosti oslav konce sklizně dnes ministr zemědělství Zdeněk Nekula (KDU-ČSL) v Národním zemědělském muzeu ocenil nejlepší prodejce chřestu. Díky prodeji chřestu v obchodních řetězcích se zvýšil zájem obyvatel o tuto lahůdkovou zeleninu, které se někdy říká královská.

Ocenění pro nejlepší prodejce chřestu dnes od ministra zemědělství přebrali zástupci společností Lidl, Albert, Kaufland.

„Pěstování zeleniny je spojené s velkými nároky na ruční a přesnou práci. Zelinářský sektor se, jako ostatní sektory, potýká s mnoha překážkami a problémy. Proto si na resortu uvědomujeme, jak důležitá je podpora pěstování zeleniny. Stejně důležitou složkou je i podpora prodeje, aby se produkty dostaly co nejdříve přímo k zákazníkům,“ řekl ministr zemědělství Zdeněk Nekula. 

Tuzemská zelenina by měla urazit co nejkratší vzdálenost, aby se k lidem dostala čerstvá. Není důvod, proč by zelenina měla cestovat do České republiky desítky tisíc kilometrů. Čeští zelináři mohou nabídnout mnoho druhů sezónní zeleniny, která je schopna během letních měsíců zcela nasytit náš trh. 

„Výsledek hovoří zcela jasně – 216 tun z celkových 235 tun českého chřestu odebraly obchodní řetězce. Je to jen další důkaz toho, že pokud jsou potraviny z domácí produkce dostupné v příslušné kvalitě, obchodníci nemají jakýkoli problém je nabídnout zákazníkům k jejich plné spokojenosti. Budu moc rád, pokud se úspěšná spolupráce obchodních řetězců s českými pěstiteli chřestu stane inspirací i pro další producenty. U chřestu se opravdu nebojím, že bychom v dalších letech nenavázali na dosavadní rostoucí trend,“ uvedl prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza.

Ministerstvo zemědělství oslovilo, stejně jako v loňském roce, s žádostí o zaslání údajů o prodeji českého chřestu 7 největších obchodních řetězců v České republice. Získané informace ověřilo s tuzemskými dodavateli chřestu. Ze zaslaných výsledků vyplývá, že na loňské ocenění úspěšných prodejců zareagovaly obchodní řetězce zvýšeným odběrem. Například od společnosti Český chřest prodej chřestu za rok vzrostl o osm procent na 216 061 kilogramů.

Společnost Český chřest z Mělnicka je největším pěstitelem chřestu v ČR. V letošním roce byla její produkce 235 tun, z toho téměř 220 tun prodala zákazníkům prostřednictvím obchodních řetězců, z toho přibližně 110 tun chřestu bílého a 110 tun chřestu zeleného. Druhým, ale drobným pěstitelem chřestu u nás je rodinná farma Asparagus Moravia, s.r.o. z Hrabětic na Znojemsku.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down