30.11.2006 | 10:11
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Kytkárna u Henriho

Zaujmout v široké nabídce mnoha květinových obchodů je čím dál složitější. Netradiční přístup k prodeji květin a rostlinného designu se proto vyplácí. Zákazníci si všeobecně zvykají na určitou úroveň květinové vazby a služeb spojených s jejich prodejem. Vyniknout, aby se k vám zákazníci vraceli, je čím dál tím náročnější. Zářným příkladem je benešovská kytkárna u Henriho. Svým zákazníkům nenabízí pouze originální design vazeb, kombinace netradičních materiálům ale i pravidelné tématicky zaměřené akce.

Firma Henri Design, s. r. o. vznikla v dubnu letošního roku z nadšení Renaty Harčarikové a Ing. Kláry Francové. „Impulsem pro vznik naší firmy byla obyčejná potřeba dělat něco pořádně, něco co má pro nás smysl, co nás baví a co dobře umíme“ objasnily na začátku naší návštěvy obě zakladatelky společnosti.
Než se Renata Harčiková potkal se svojí budoucí společnicí, zabývala se výrobou zelených věnců a různých korpusů. Dodávala i do obchodu, kde pracovala Klára Francová, která prozradila: „všimla jsem si jí hned, na její práci bylo vidět, že má neuvěřitelný talent pro práci s živým materiálem.“ Sama je absolventkou fakulty zahradnické a krajinářské architektury na MZLU v Brně.
Z jejich společné touhy uskutečnit vlastní sny a ukázat, že se věci dají dělat i jinak, vznikl nápad na vlastní firmu.

Nabídnout více
„Potřebovaly jsme se odlišit od ostatních květinových obchodů, kterých je v šestnácti tisícovém Benešově u Prahy asi 11. Většina je umístněna v centru města a v této silné konkurenci by bylo těžké začínat s něčím, co zde už je.“ Přiblížila Renata Harčariková a Klára Francová ji doplnila: „Únavou z ohraných názvů pro podobný obchod, jako je květinářství, květinka apod., jsme se rozhodly provést malý průzkum. Na obyčejný dotaz, pro co lidé chodí do květinářství, jsme nejčastěji obdrželi odpověď „pro kytku“. Cílem je přiblížit místo zákazníkovi, název Kytkárna navíc přesně odráží novátorský přístup obou majitelek k zažitým věcem.“
A proč Henri design? „Postava sira Henriho se stala klíčovou postavou, která provází společnost od jejího vzniku. Jedná se o autoritu, která dává ráz a směr designu, který firma propaguje. „Tato postava je neuvěřitelně znalá, zcestovala celý svět a dokáže odpovědět téměř na cokoli.“ Dodala Klára Francová.

Výstavy pro veřejnost
Celkový vzhled obchodu vychází z funkcionalistického slohu budovy, která stojí přímo u nádraží. V sortimentu lze nalézt široký výběr řezaných květin, hrnkové rostliny a jak říkají majitelky, na zdejší poměry i rozsáhlý sortiment sušených rostlin a výrobků. Ty vznikají ve vazárně firmy, která je umístěna v suterénu budovy a je využívána i jako předváděcí místnost pro různé předváděcí akce. Poslední byla prezentace smuteční vazby a podzimního designu. Výstavy jsou určeny pro veřejnost a mají za cíl ukázat schopnosti obou floristek a možnosti použití různých materiálů. Na listopad je plánovaná vánoční výstava, jako další bude příprava květinového plesu Taneční školy salta manželů Maršálkových.

Oblíbené materiály
Důraz je kladen hlavně na používání přírodních materiálů. „Pravidelně vyrážíme za město do přírody a sbíráme vše co nás zaujme. Díky tomu dodáváme našim vazbám a aranžmá novost a aktuálnost s ročním obdobím“ řekla Klára Francová, která nejraděj pracuje s karafiáty v barvách pistáciové, vanilkové a jahodové zmrzliny. Dále pak s gerberami ´Acapulco´a růžemi ´Sherry Brandy´. Renatinými nejoblíbenějšími rostlinami jsou slunečnice, Eringium a listy Beargrass, dále proutěný materiál a z barev oranžová. Ze zeleně využívají přírodní krásy Quercus rubra, Aspidistra, Eucalypthus, Vaccinium apod.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down