06.06.2013 | 04:06
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Hortenzie Forever & Ever® dobývají trh

Odrůdy hortenzie velkolisté ze skupiny Forever & Ever® se po několika zahraničních veletrzích představily i v České republice na podzimním brněnském veletrhu Zelený svět 2011. Počátkem nového století získaly své místo především mezi zákazníky z drsných oblastí Severní Americky, v Evropě se pěstují od roku 2009.

Po Nizozemsku se tyto hortenzie rozšířily poměrně rychle také v Německu a Francii. Pozvolna získávají příznivce i v dalších evropských státech. Hortenzie ze skupiny Forever & Ever® letos v květnu zvítězily v holandské soutěži Sanoma Tuin Award v sekci o nejlepší zahradní rostlinu roku 2012. Tato cena je v Nizozemsku nejvyšším oceněním, jaké může získat rostlina nebo zahradnický výpěstek. Sortiment hodnotí porota složená z význačných odborníků a současně hlasují také spotřebitelé, zahrádkáři a milovníci zahrad prostřednictvím internetu.
Odborníci se podrobněji s hortenziemi Forever & Ever® mohli seznámit na veletrhu IPM Essen, kde se letos prezentovaly hned na dvou stáncích.
Nezaostává ani šlechtitelská a pěstitelská práce a předpokládáme v brzké době představení rozšířeného sortimentu o další barvu. Rostlina si získala řadu příznivců mezi zahrádkáři a je také vyhledávaným dárkem. Pěstitelé se tedy soustřeďují na nabídku kvalitních dostatečně zapěstovaných rostlin.

Pro dobrou informovanost zákazníků
Výrazně se zlepšila také prezentace rostlin pro prodejny. K dispozici jsou nejen označené stoly, ale kompletní propagační program od obrázků sortimentu po velké poutače. Aktuálně jsou jednotlivé rostliny opatřeny také QR kódy, pomocí kterých lze snadno dohledat informace na internetu, zpracují je chytré telefony a tablety. Takže zákazníci se mohou skutečně na základě četných informací rozhodnout hned v prostorách prodejny. Cílem je informovat spotřebitele jasně a konkrétně, aby mohl porovnat rozdíly. Rostliny nelze splést s jinými produkty. Dodávají se v typických fialových květináčích s bílým nápisem. Praktické studie, které provedla univerzita aplikovaných věd v nizozemském městě Den Bosch jednoznačně dokazuje, že zákazník chce mít jistotu a přesné informace. Také dílčí zkušenosti mezi tuzemskými zákazníky navzdory vyšší ceně nevydělují tyto hortenzie na okraj zájmu. Rádi investují do rostliny vyšší částku, když se jedná o konkrétní výpěstek a dostanou správné informace o péči.

Text Ing. Miroslava Paclová
Foto Forever & Ever®

Celý text článku naleznete v tištěné verzi časopisu Zahradnictví 7/2012

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down