Prezentace aktuálních trendů, představení nových odrůd rostlin, ukázky pěstebních technologií, rostoucí role zeleně v městském prostředí a kancelářských prostorách nebo vliv zeleně na cenu nemovitostí – témata, kterým se věnoval 12. ročník mezinárodního zahradnického veletrhu v polské Poznani.
,,Mezinárodní zahradnický veletrh Gardenia je mezi profesionály vnímán jako barometr aktuálního stavu zahradnického boru. Podle velikosti výstavní plochy, počtu vystavovatelů i návštěvníků a pestrého doprovodného programu lze usuzovat, že zelenému oboru se daří a je na vzestupu.“ Těmi slovy zahájil 12. ročník výstavnické akce projektový ředitel veletrhu Jakub Patelka. Dále dodal, ´´Veletrh napomáhá firmám v rozvoji jejich efektivní obchodní strategie, slouží jako platforma pro výměnu zkušeností mezi odbornou veřejností, získávání nového know-how v oblasti obchodu.
Napříč zahradnickým oborem
Výstavnickým záběrem i počtem vystavovatelů patří veletrh k největším nejen v Polsku, ale i ve střední Evropě. Pro lepší orientaci jsou vystavovatelé podle svého podnikatelského záběru rozděleny do tří hlavních tematických segmentů. První zahrnuje zahradnické výpěstky včetně semen a cibulovin, mechanizaci, nářadí, pěstební substráty, zahradní chemii. Druhá skupina je určena pro firmy zabývajícími se pěstitelskými technologiemi. Poslední sdružuje zahradní architekty a realizátory, výrobce a prodejce zahradního mobiliáře, včetně pracovních pomůcek. Samostatná hale je určena pro přímý prodej zahradnických výpěstků a zboží návštěvníkům veletrhu.
Text a foto: Arnošt Jílek
Celý text článku naleznete v tištěné verzi časopisu Zahradnictví č. 6/2018.