Všichni o něm mluví a shodují se, že tu měl už dávno být. Snad každý by si ho přál, i když málokdo o něm ví něco bližšího. Sousedi ho většinou mají a my jim tiše závidíme. Co je to? Marketingový fond nebo marketingová agentura, na názvu nesejde. Hlavní je obsah, a ten se rodí velmi ztuha.
O nutnosti propagovat české potraviny jak doma, tak v zahraničí se namluvila už spousta slov. Píše se únor 2003. Do okamžiku, kdy se staneme součástí společného evropského trhu, zbývá s velkou pravděpodobností patnáct měsíců. Na rozdíl od Maďarů a Slováků stále tápeme, jak se do tolik potřebné propagace pustit. Pokoukáváme po rakouském, finském, maďarském či jakém modelu. O uchazeče, kteří se chtějí ujmout programu podpory domácích zemědělských a potravinářských výrobků, není nouze. Ani peníze zdá se nejsou tentokrát brzdou. Všeobecně se počítá, že zpočátku půjdou ze státních zdrojů.
Na tahu je teď ministerstvo zemědělství, které má vybrat nejvhodnější organizační model z předložených a zatím utajovaných variant. To však bude teprve první a možná nejjednodušší krok. Podstatně složitější bude zvolit správnou marketingovou strategii – co vlastně chceme podporovat, rozmělní se peníze na více komodit, nebo se rozjede úderná kampaň ve prospěch těch hlavních? Spadnou miliony korun do reklamy na české mléko a mléčné výrobky, nebo se dostane také na tuzemská jablka? Co se týče profesionálních reklamních agentur, na kterých bude vymyslet působivou propagaci, bude nejspíš z čeho vybírat, musí však dostat správné zadání. O českého spotřebitele a jeho náklonnost k domácím potravinám se po opakované televizní reklamní masáži není třeba bát. Alespoň zatím vždy dobře zabíral.