S velkou slávou byl v loňském roce otevřen v Praze další supermarket a to v Kulturně obchodním centru Nový Smíchov. Proč se o této akci zmiňujeme? Zajímalo nás, jaká je situace v oblasti potravin, kolik procent tvoří domácí produkce a výroba a popřípadě jaké další zajímavosti nabízejí dodavatelům.
Společnost Carrefour všude na světě klade velký důraz na kvalitu potravin, především čerstvých. Pro splněních svých požadavků navazuje přímou spolupráci s pěstiteli, chovateli nebo výrobci. V rámci „Programu kvality“ kontrolují dodávané potraviny od samého počátku jejich produkce. Snahou firmy je maximum čerstvých potravin zpracovávat přímo v obchodě, před „očima zákazníků“.
Každý obchod má svoji pekárnu, kde zpracovávají tuzemskou mouku a vodu.
Jaký je podíl domácí produkce potravin nebo surovin? Ta se pohybuje v průměru kolem 95 %. Společnost si dodávky zajišťuje dlouhodobými smlouvami, kde se zavazuje k odběru určitého množství za stanovenou nákupní cenu. Zatím neuvažují o finančních podporách pro svoje dodavatele.
Každá jejich prodejna má vlastní bio koutek, který je 100% zásoben našimi výrobky. Podniková prodejna peče i bio chleba, je zde maso z bio chovů. Výběr je poměrně široký. Přesto vedení společnosti vyzývá ekologické pěstitele k další spolupráci a k rozšíření dodávek. Problém je v množství a pravidelnosti zásobování. Ve středu jejich zájmů je i vývoj nových výrobků v návaznosti na výrobě a pěstování speciálních rostlin a následném zpracování.
Carrefour byl založen v roce 1963. V roce 1997 jsme se s ním poprvé setkali i v České republice. V současné době provozuje celkem 453 hypermarketů a 1182 supermarketů ve 27 zemích světa. Obrat v roce 2000 dosáhl 65 mld. Euro.
Společnost se podílela na financování ozelenění střechy objektu (14 500 m2), který má z větší části sloužit veřejnosti jako rekreační a oddychové místo (bude zde restaurační zařízení) a na rekonstrukci parku Sacre-Couer.