Domácí vinaři budou moci první mladá vína nabízet pod značkou "Svatomartinské". Podmínkou je splnění kritérií daných Vinařským fondem, který se letos v srpnu stal držitelem této ochranné známky a bude zajišťovat její propagaci.
Tradice Svatomartinského vychází z dávného zvyku vinařů připíjet si na svátek svatého Martina poprvé novým, jiskrným mladým vínem. Vinařský fond ČR autorská práva koupil od původního majitele značky Jiřího Kopečka, který ji vinařům propůjčoval za poplatek. Nyní ji mohou využít všichni registrovaní producenti v ČR, kteří dodrží stanovená pravidla. Svatomartinské se bude uvádět na trh v jednotný termín 11. listopadu. Pod touto značkou se bude moci prodávat bílé víno, odrůdy Müller-Thurgau a Veltlínské červené ranné; růžové víno, odrůdy Modrý Portugal a Svatovavřinecké a červené víno, odrůdy Modrý Portugal a Svatovavřinecké.
Před uvedením na trh bude každý nápoj posouzen nezávislou komisí, která zhodnotí, zda senzorické parametry odpovídají požadované charakteristice. Vinaři budou moci používat grafickou známku na svých vlastních etiketách, nebo také užít společnou vzorovou etiketu. Vinařský fond spolu s dalšími vinařskými organizacemi přitom zabezpečí společnou propagaci, která bude zahrnovat výrobu reklamních materiálů či kampaň v médiích.