28.06.2010 | 10:06
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Není nákup jako nákup

Nakupování je jedním ze způsobů, kterým si obstaráváme potraviny a věci denní potřeby již po staletí. Jeho způsob a forma se postupně vyvíjely v závislosti na společenské, kulturní a ekonomické úrovni společnosti. V současné době, která je orientována na konzumní způsob života, se pro mnohé z nás stává nakupování určitou formou zábavy.

Této skutečnosti velice rychle využila řada výrobců a obchodníků a cíleně zaměřila svou marketinkovou a reklamní kampaň na tuto skupinu spotřebitelů. Již samotná koncepce obchodních center je zaměřena na to, aby poskytla návštěvníkům kromě pohodlného nákupu i další možnosti k trávení volného času. Přestože já osobně se s touto formou relaxace poskytovanou nákupními centry neztotožňuji, je mi velice blízký koncept péče a poskytování služeb zákazníkovi například v zahradních centrech, s nímž jsem měl možnost se setkat při mém pobytu v zahraničí. Téměř každé centrum v Anglii, Německu či Nizozemsku nabízí (svým zákazníkům) vedle prodeje zahradnických výpěstků další služby a servis, díky kterým se návštěva zahradnického centra stává výletem pro celou rodinu. Velkým lákadlem pro děti jsou například zoo koutky s domácími zvířaty, jež mohou děti krmit, nebo hřiště s prolézačky z přírodního materiálu či bludiště ze stříhaných keřů. Součástí každého většího centra je malá restaurace či kavárna, kde se zákazníci mohou během nákupu příjemně občerstvit. Další z mnoha služeb jsou tematicky zaměřené víkendy, v jarním období například na výsadbu a řez ovocných stromků, v letních měsících na péči o trvalky a na podzim o zazimování choulostivých rostlin. K doprovodným akcím rovněž patří pořádání zajímavých workshopů – malování na hedvábí, výroba marmelád či zhotovování adventních věnců. Velice populární jsou také besedy s moderátory televizních zahradnických pořadů či autory zahradnických knih. Všechny tyto extra služby a aktivity přispívají k celkové spokojenosti zákazníka, což se pozitivně odráží nejenom v opakované návštěvnosti, ale i samotném prodeji.
Je potěšitelné, že i u nás čím dál více přibývá zahradních center, která mají co nabídnout svým zákazníkům a zpříjemnit jim tak nákup okrasných rostlin. Dnešní zákazník je velice vnímavý a citlivý nejenom ke všemu, co ho obklopuje, ale i k službám, které mu jsou poskytovány. Využijte této schopnosti ve svůj prospěch – nabídněte vašim zákazníkům při prodeji rostlin malou přidanou hodnotu. Někdy stačí pouze maličkost v podobě šálku kávy, jenž zpříjemní nákup vašim zákazníkům.

Arnošt Jílek

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down