Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR vyhlašuje 13. ročník soutěže Rodinná firma roku. Zúčastnit se ho mohou malé a střední rodinné podniky, které mají alespoň pětiletou historii.
Soutěž Rodinná firma roku AMSP ČR je prestižní soutěží s třináctiletou tradicí pořádaná AMSP ČR. Soutěž Rodinná firma roku AMSP ČR hledá inspirativní příběhy rodinných firem, které úspěšně překonaly mnohá úskalí v podnikání, zakládají si na dobrém jménu, čestném jednání a tradici firmy, kterou zamýšlejí zachovat prostřednictvím svých následníků i pro další generace. Rodinné firmy podnikají promyšleně, odpovědně, v dlouhodobém horizontu a také pomáhají v místě, kde působí. Je pro ně důležitá i podpora rodiny v podnikání či sdílení zkušeností. Připojte se i vy do tohoto významného soutěžního klání, které má více jak 13 letou tradici! Firmy na předních místech se dočkají významné medializace.
Základní podmínky
Kategorie Malé firmy
- Obrat do 10 mil. EUR,
- bilanční suma do 10 mil. EUR,
- doba podnikání alespoň 5 let,
- maximálně 50 zaměstnanců,
- firma bez delikventní úvěrové historie,
- rodinná firma z pohledu vlastnické struktury,
- zapojení dvou a více rodinných příslušníků do podnikání
Kategorie Střední firmy
- Obrat do 50 mil. EUR,
- bilanční suma do 43 mil. EUR,
- doba podnikání alespoň 5 let,
- maximálně 250 zaměstnanců,
- firma bez delikventní úvěrové historie,
- rodinná firma z pohledu vlastnické struktury,
- zapojení dvou a více rodinných příslušníků do podnikání.
Hodnoticí kritéria
Podnikatelský příběh, obor podnikání, zvládání překážek, vize, strategie firmy, komunikace, příp. pozitivní dopad podpory na místní komunitu:
- Inspirativní a zajímavý podnikatelský příběh, překonané překážky
- Příprava či zkušenosti z generační výměny
- Promyšlenost, systematičnost činnosti firmy
- Péče o zaměstnance
- Odpovědný přístup firmy ve všech oblastech její podnikatelské činnosti
Specifika pro hodnoticí komisi:
- Jedinečnost produktů či služeb
- Exportní zaměření firmy a zahraniční expanze.
- Navázání na práci předků a rozvoj regionální tradice, případně její
rozvinutí v moderní době.
- Příkladný přístup k zaměstnancům, vzdělávání lidí, příklady mimořádné sociální péče o zaměstnance a jejich rodiny.
- PR hodnota firmy, stávající a potenciál v této oblasti.
- Společenská a lokální odpovědnost (podpora regionálních škol, zaměstnávání učňů, podpora řemesel, spolupráce s vysokými školami, podpora dětského a mládežnického sportu).
- Stabilizace lidí a rozvoj podnikání na venkově.
Zdroj: Rodinna firma roku*