Výrobci kečupů musí na etiketě uvést množství užitých rajčat

Výrobci kečupů musí na jejich etiketě uvádět množství použitých rajčat. Týká se to výrobků, které na obalu rajčata zdůrazňují obrazově, slovně nebo graficky. U tří z osmi kečupů zjistila Státní zemědělská a potravinářská inspekce při nedávné kontrole klamavé označení.

Kontrola přímo v prodejnách podle ní zjistila, že ačkoli na obalu byly obrázky rajčat nebo je firma jinak v názvu zdůraznila, chyběl ve složení podíl použité zeleniny. Spotřebitel se tedy nedozvěděl, jak mnoho nebo málo rajčat firma na výrobu potraviny použila. Klamavě označeny byly kečupy Philicon-pikant 1000 gramů a 500 gramů a Philicon Jemný kečup stejnojmenného bulharského výrobce Philicon 97 z Plovdivu. Předpisům nevyhověl ani polský McDonald’s Tomato Ketchup 520 gramů firmy Develey Polska Sp. z Varšavy. SZPI tyto výrobky zakázala prodávat a nařídila jejich správné značení. Ve správním řízení inspekce zřejmě uloží pokuty.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *