Řetězce na Slovensku stlačily ceny ovoce

V prodejnách nadnárodních sítí lze některé druhy ovoce koupit o téměř polovinu levněji než v tržnicích. Trhovci a drobní pěstitelé si stěžují, že supermarketům a hypermarketům nedokážou konkurovat cenami. Klientelu si chtějí udržet vyšší kvalitou.

Trhovci upozorňují, že mnohdy nakupují ovoce a zeleninu za vyšší ceny, než hypermarkety účtují zákazníkům.
Distributoři totiž nabízejí velkým obchodním řetězcům, které najednou koupí velké množství určitého zboží, značné slevy. Navíc velké prodejny si prý mohou dovolit některé zboží nabízet levněji, protože vydělají na jiném zboží, které zákazník v obchodě nakoupí. Na postup velkých obchodních sítí, které dodavatelům prý nabízejí nízké výkupní ceny ovoce a zeleniny, si před časem stěžovali i farmáři. Zatímco v obchodních sítích mohou Slováci koupit kilogram rajčat už za 30 korun, v tržnici a ve stáncích v centru Bratislavy zaplatí až 59 korun. Značné rozdíly panují i v cenách melounů, které v těchto dnech jdou na odbyt hlavně kvůli vedrům. Zatímco jedna z obchodních sítí nabízí kilogram červených melounů za necelých deset korun, u soukromých prodejců vyjdou o asi dvě pětiny dráž. Některé druhy zeleniny včetně okurek však vyjdou dráž v obchodech než v stáncích. Lidi podle trhovců nemají peníze na to, aby kupovali u dražších prodejců. Cenovou válku podle pozorovatelů rozpoutal hlavně diskontní řetězec Lidl, který na slovenský trh vstoupil loni. Ostatní prodejci se mu musí přizpůsobit.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *