Producent banánů Chiquita se dostal ze ztráty

Producent banánů Chiquita Brands International hospodařil ve třetím čtvrtletí se ziskem 9,9 milionu dolarů ve srovnání se ztrátou 8,2 milionu před rokem. Oznámila to v noci na dnešek firma s tím, že výsledky byly podpořeny vyšším objemem prodeje, snížením nákladů a jednorázovými příjmy.

Tržby společnosti, která se v loňském roce dostala z bankrotového režimu, stouply o 90 procent na 636,6 milionu dolarů především díky březnovému převzetí německého distributora Atlanta. Nárůst tržeb podpořil rovněž vyšší objem prodeje banánů, hroznů a ananasů.
Srpnová vlna veder sice vedla k nižším cenám banánů v Evropě, tento pokles byl ale kompenzován slabým dolarem. Kromě počasí Chiquita v Evropě pozorně sleduje vstup deseti nových zemí do Evropské unie v příštím roce, který bude provázen revizí dovozních kvót, jež mají chránit evropské pěstitele.
Společnost Chiquita zahájí příští měsíc dodávky baleného porcovaného čerstvého ovoce. Firma se tak snaží vstoupit na trh s tímto zbožím, který podle ní roste o 15 až 20 procent ročně, napsala agentura Reuters.
pmh mha

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *