Prodlení v podnikatelské praxi

Podnikatelé se při své podnikatelské činnosti neobejdou bez objednávání a dodávání zboží a provádění zakázkové činnosti. Tento proces však často neprobíhá idylicky a obchodní partneři nebo zákazníci se dostávají do prodlení. Většina podnikatelů si vybaví v první moment nezaplacené faktury, ale prodlení se týká také nedodaného zboží nebo nedokončených zakázek.

Dlužníkem se však může stát i druhá smluvní strana, pokud zboží nebo zakázku včas nepřevezme. V některých případech je nutné zaslat oficiální oznámení, jindy zase poskytnout dodatečnou lhůtu nebo odstoupit od smlouvy. V rámci tohoto článku se dozvíte, jak správně prodlení řešit.

Text Mgr. Tomáš Liškutín
advokátní kancelář

Celý text článku naleznete v tištěné verzi časopisu Zahradnictví 02/2015

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *