Příběh Jane Packerové

Jane Packerová otevřela své první novátorské květinářství před více než dvaceti lety na londýnském West Endu. Dnes má své obchody nejen v Londýně, ale i v Manchesteru a Birminghamu a také v New Yorku, Tokiu a Soulu. Věnuje se designu, spolupracuje s věhlasnými firmami, vystupuje v televizi, vyučuje, přednáší. V čem spočívá její celosvětový úspěch?

O svých začátcích, když si v roce 1980 troufla vrhnout se na květinový design a aranžování, Jane Packerová říká: „Byla jsem toporná a nudná. Byla jsem pohlcena módou a designem a slídila jsem na trhu po čemkoli, co by mělo tvar a charakter: divoké květiny, neobvyklé struktury, exotická zeleň. Začala jsem posunovat hranice stylu a o to se snažím dodnes. Tohle všechno znamená být aktuální.“
Pro Jane je floristika uměním. Je podobná módě či interiérovému designu, ve kterých se používají struktury, barvy či tvary květin k vytvoření stylu a osobitosti. To však neznamená, že by její aranžmá byla vyumělkovaná nebo dokonce příliš puntičkářská. „Vždy jsem se snažila aranžovat květiny takovým způsobem, jakým je vidíte růst v přírodě. To je mi bližší než je násilně formovat do nepřirozených aranžmá!“, říká.
V posledních dvaceti letech Jane napsala 10 knih, vystupovala se v několika mezinárodních TV programech a hodně vyučovala po celém světe svou vlastní květinovou filosofii. K doplnění svého současného květinového rozsahu uvedla Jane v roce 2002 do prodeje svou vlastní řadu toaletních vod, pěn do koupele, mýdel a svíček. Ty jsou prodávány v jejích obchodech a jsou nyní k dostání i přes internetový obchod, který používá samozřejmě i k prodeji květin. Internet je ve firmě Jane Packerové využíván i ke komunikaci se zákazníky. Prostřednictvím něj má klient možnost požádat o radu nebo získat jakékoli informace.
Styl Jane Packerové je jednoduchý a čistý, poznatelný na první pohled. Má své specifické logo, které je nejen na všech produktech, ale i obalovém materiálu a také na webových stránkách. I balení kytic a aranžmá je specifické, převládá černá a transparentní. Na základě internetové či telefonické objednávky jsou květiny doručeny na místo určení. Díky internetu má zákazník možnost vybrat si z pěti až sedmi kytic, které jsou pravidelně obměňovány v souladu s aktuální sezónní nabídkou. U fotografie kytice či aranžmá je připojen stručný text, takže stačí kliknout a je nakoupeno. Mezi standardní nabídku patří například aranžmá s názvem Powder pink – Pudrová růžová. Překlad textu k ní zní přibližně takto: „Originální klobouková krabice vytvořená z přírodních materiálů naplněná k prasknutí luxusní směsí růžových růží. Romantické a dívčí. Jednoduše božské!“
!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (K Powder pink – pudrová růžová je možné použít malinký obrázek stejného názvu, pokud je dostatečně velký a použitelný.)

Květinová škola
Mezinárodně proslulá Květinová škola Jane Packerové je jedinečně umístěna v Marylebone Village přímo v srdci módního West Endu, obklopeného vším, co je v pulzujícím hlavním městě inovativní a vzrušující. Cílem školy je sdílení dovedností, vědomostí a filosofie designu Jane Packerové s kýmkoli, kdo se zajímá o květiny, ať už je to jednotlivec, který tvoří rád doma pro vlastní potěchu, nebo florista, který si chce zlepšit své schopnosti až po toho, kdo má ambice udělat ve floristické branži kariéru.
Coby dodatek k zde nastíněným kursům jsou součástí školního rozvrhu také jednodenní lekce, které jsou specielně navrženy k získání informací a dovedností, jak využívat většinu sezónně dostupných materiálů. Tyto jednodenní kursy jsou nabízeny v průběhu celého roku, takže studenti se mohou zaměřit na perspektivní styly a současné trendy.
Zájem o kursy v Květinové škole Jane Packerové je obrovský, co vedlo k nutnosti
nabídnout také večerní kursy. Přehled o kurzech, datech konání a dostupnosti poskytují rovněž www stránky.

10 otázek pro Jane Packerovou

1 Kdy jste se začala zajímat o floristiku a design a proč?
Když mi bylo patnáct začala jsem při škole pracovat v květinářství. Fascinovaly mne barvy a struktury (osnovy, textury) květin.

2 Proč jste začala sama podnikat?
Před 23 roky jsem byla znechucená stylem v květinářstvích. Cítila jsem potřebu pokusit se vytvořit svůj vlastní styl.

3 Jaké tři kroky vedly k dosažení Vašeho úspěchu?
Tvrdá práce, odhodlání a pár snů!

4 Co je specifického na filozofii Vaší firemní identity?
Za prvé seskupení květin jako by jste je viděli růst, za druhé naše černá dárková taška, stuha, dárková etiketa a transparentní papír a za třetí registrovaná obchodní značka tří tulipánů.

5 Proč jste si vybrala černou barvu?
Černá je dramatická a elegantní. Je perfektním základem pro barvu.

6 Jaká byla Vaše cesta od floristiky k designu?
Myslím, že oba dva obory vzájemně úzce souvisí a od floristiky k designu je pouze krůček.

7 Co je nejdůležitějšího na vztahu florista – zákazník?
Řekla bych to obráceně – vztah se zákazníkem je nejdůležitější. Jediným naším cílem by měl být spokojený a šťastný zákazník.

8 Jaké slavné a významné klienty jste měla nebo máte?
John Galliano – Dior, Cate Blanchet, Dustin Hoffman, Vogue magazine

9 Co považujete za svůj největší úspěch?
Jsem sama překvapena, jak se můj obchod rozrostl do mezinárodních rozměrů. Když jsem před 23 roky otevřela svůj obchod, tohle by nebylo možné, ale s prudkým nárůstem poptávky po značkovém zboží a s moderními technologiemi to možné je.

10 Jak si představujete další vývoj značky Jane Packer? Jaké je Vaše profesní přání?
Přeji si se značkou Jane Packer expandovat do celého světa a mít obchody ve všech důležitých zemích a městech.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *