Obchodní bomba – SalanovaR

Úspěšná spolupráce firmy Rijk Zwaan s německou pěstitelskou společností Mecklenburger Ernte přinesla obchodní úspěch! Obchodní značka čerstvých salátu typu Lolo SalanovaR se již objevila na pultech v několika zemích Evropy.

Co se skrývá za tímto názvem? Nic jiného, než listový salát nového Lolo typu, kde jedním řezem dojde k rozpadu celé růžice. Také motto zní: … jeden řez a je hotovo.
Poprvé tato novinka byla představena na veletrhu Fruit Logistika v Berlíně v roce 2002 a dnes je již k dostání v několika zemích Evropy. Zatím nemůžeme říkat, že jde o světový zlom v pěstování a prodeji salátů, ale je zde velký předpoklad, že tato vize se plně naplní. Salát SalanovaR je určen k přímé spotřebě, ale svoje místo nachází i v teplé kuchyni.
SalanovaR je výsledkem více než desetileté šlechtitelské práce. Na konci jejich úsilí stojí neobvyklý produkt, který směřuje do obchodních sítí, supermarketů, cateringových služeb a průmyslového zpracování. Stále více a více se dostává tento produkt i do specializovaných sítí menších obchodních řetězců.
Nyní se hledají pěstitelé, kteří budou podle smlouvy dodávat čerstvý salát do obchodů prakticky celoročně. Například v Německu to je velká pěstitelská organizace Meckklenburger Ernte, která se zapojila jako první do pěstování salátu nového typu.
Balení
Nový výrobek si žádá i nové, jiné balení, které by bylo kladně přijato spotřebitelskou veřejností. Meckklenburger Ernte vyvinul domácí balení. Jedná se o speciální kónický rukávec – pytlík, který je otevřen nejen v hlavě salátu, ale menší částí na bazální části, v místě, kde vyrůstají jednotlivé listy. Jedním řezem se tato část oddělí a celá hlávka se rozpadne na jednotlivé, stejně velké listy. Sáček potom slouží jako mísa při propláchnutí a následném osušení listů. Během jedné až dvou minut je salát připraven ke spotřebě. V mnohých obchodech se dodává i s dresingem.
Dodavatelé
Meckklenburger Ernte, hlavní dodavatel salátu v Německu, mu otevřel dveře do německých supermarketů. V letošním květnu dorazily do německých obchodů první dodávky salátů SalanovaR.. Jeden člen pěstitelské organizace vypěstoval více než 7 milionů kusů.
Do sítě se dodávají buď po deseti kusech stejné barvy (červené nebo zelené). Brzy budou připraveny dodávky menších, směsných balení po šesti kusech. Koncem října se dodávalo týdně do obchodů 24 000 kusů. Předpokládá se, že v příštím roce se dodávky několikanásobně zvýší.
Úspěšné obchodní zavedení
Na úspěšném zavedení se bezpochybně podílejí jasné smlouvy mezi pěstiteli, šlechtitelem a obchodními organizacemi. Dobrá kooperace přinese prospěch všem stranám. Před 18 měsíci to byl dobrý nápad ze strany společnosti Rijk Zwaan, vyšlechtit a dodávat do obchodů „spotřebitelský“salát s minimem práce. Dnes je SalanovaR na nejlepší cestě dobýt svět.
Belgie
Exotický salát s podílem salátů SalanovaR lákaly zákazníky ve 120 supermarketech obchodního řetězce Delhaize v akci Taste It, která se stala předváděcí akcí salátu. Konvenční produkt dosahoval vysoké kvality.
Delhaize je mezinárodní společnost, která má v Belgii 707 obchodů, včetně supemarketů, obchodů „na rohu“, nebo „staniční“ a „městské“ obchody. V květnu letošního roku byl salát dodána do všech těchto ,poboček. Salát byl představen jako produkt belgických pěstitelů, členů asociace Greenpartner.
Letní pěstování zajišťovali pěstitelé Roland Dockx a Crotini BVBA, zimní Van de Watering α Zn. B.V. a pěstitel z jižní Francie.
Taste It
Od pátku do neděle se v obchodních pobočkách představují novinky. V polovině srpna šéfkuchař připravil exotické saláty, na které zákazníci reagovali velmi kladně. Jak sami organizátoři říkají, je to nejlepší způsob reklamy nového produktu.
Španělsko
V letním období salát dodávala organizace Migros, od prosince do dubna Kernel a Gregal, kteří mají svoje produkční plochy v oblasti Múrcia, která patří mezi salátové oblasti (37 000 ha salátu). Gregal je spolupracovníkem společnosti Migros a jeho dva pěstitelé ho pro tuto společnost i salát pěstují. Kernel je více obchodně orientovaný.
Hlavní odrůdou byl ’Perigon’ RZ (Lolo rossa), které vyhovují místní klimatické podmínky. Hlavně se používal v cateringových společnostech.
Nová koncepce je vhodná pro velkoobchod s čerstvým zbožím, stejně tak pro pěstitelský – salátový trh. Stejně vhodnou odrůdou je i ’Iberica’ RZ pro zimní prodej.
Snahou je dostat se s tímto projektem do Mroka, Portugalska a dosáhnout plného rozšíření ve Španělsku.
Ocenění
Program SalanovaR a Saltrio od firmy Rijk Zwaan jsou navrženy na cenu Fruit and Vegetable Innovations, která se uděluje každý druhý rok novince, která přináší progres tohoto odvětví.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *