NBV/UGA odstartovala v Jinočanech

NBV/UGA je v Německu vedoucí odbytovou organizací pro květiny a školkařské výpěstky, jejímž prostřednictvím se na trh dostávají produkty převážně místních zahradnických subjektů. V České republice byla nedávno otevřena první Cash & Carry prodejna, která se zatím specializuje na hrnkové květiny. Už nyní v ní můžete nalézt rostliny z naší domácí produkce. Společnost i v budoucnosti hodlá svou spolupráci s českými pěstiteli podstatně rozšířit. Na názory a očekávání jsme se zeptali německých zástupců firmy Arno Schleichera a Bernda Seidenstückera.

Mohli byste nám ve stručnosti představit Vaši společnost? (kdy vznikla, kdo ji vlastní, kde všude má svou působnost, koho sdružuje atd.)
NBV/UGA, která se bude nově jmenovat Landgard, je v Evropě jednou z vedoucích odbytových organizací pro řezané a hrnkové květiny a školkařské výpěstky. Více než tři tisíce německých, evropských a mezinárodních pěstitelů dostává na trh svoji produkci prostřednictvím dražeb, zprostředkování, distribucí a vlastních Cash & Carry obchodů. Blízkost k producentům a k obchodu v regionech, ve nichž je NBV/UGA činná, je přitom podstatným aspektem pro mezinárodní konkurenceschopnost. NBV/UGA vznikla po 2. světové válce v oblasti Niederrhein na německo-nizozemských hranicích. V posledních desetiletích proběhla rada fúzí a firma se tak značně rozrostla. V roce 2005 jsme dosáhli obratu cca 1mld euro.
Proč jste si vybrali pro další rozšiřování působnosti právě Českou republiku a Prahu?
Důležitým aspektem pro naši organizaci je internacionalizace. Jsme aktivní nejen na tzv. starých trzích v západní Evropě, ale v současnosti expandujeme i na trhy střední a východní Evropy.
Co od toho očekáváte a co z přítomnosti NBV/UGA v ČR plyne pro domácí pěstitele?
Pro české pěstitele je to jednoznačně velká šance. Domácí producenti by nás neměli vidět jako hrozbu, ale jako příležitost, jak se svými produkty napojit do celoevropského systému, na naši logistiku a zákazníky. Otevřením Cash & Carry v Praze-Jinočanech jsme udělali první malý krok tímto směrem. Jsme pevně přesvědčeni o tom, že tento koncept bude v budoucnosti úspěšný. Je to velký rozdíl oproti firmám, které importují zboží a lokální produkce pro ně představuje jen a pouze konkurenci.
Jakou úroveň má podle Vás současný trh s hrnkovými rostlinami v ČR?
Český trh je ve velmi dynamickém období. Obchodní struktury typu zahradních center zničené před rokem 1989, se pomalu obnovují a některé z nich již velmi dobře fungují. Na druhé straně stoji organizovaný obchod typu Baumarkt nebo Diskont/Supermarket, kde panuje velmi tvrdá konkurence. Do budoucna bude spotřeba květin v České republice určitě růst, a to značným tempem.
Co navíc poskytuje společnost pro své klienty nebo dodavatele?
Snažíme se našim zákazníkům nabízet vše, co požadují. Samozřejmostí je široký sortiment ve výborné kvalitě za konkurenční ceny. Každý zákazník je jiný a má rozdílné nároky, např. něco jiného chce zákazník provozující síť Baumarketu a jiné zboží hledá specializovaný velkoobchod. Pokud jste zákazník, prosím vyslovte svá přání a my učiníme vše pro to, aby byla splněna.
Jaký sortiment nabízí společnost v ČR, hodlá jej v dalších letech rozšířit?
V oblasti Cash & Carry nabízíme kompletní sortiment aktuální v danou chvíli. Rozšiřování sortimentu jde ruku v ruce s rozšiřováním naší platformy v Praze. Jak jsem již uvedl, pokud má zákazník zájem o zboží nebo služby, které momentálně při své návštěvě nenalezne, uděláme vše pro to, aby se tak stalo do jeho příští návštěvy.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *