Náklady při ozeleňování interiérů

Není žádným tajemstvím, že o zeleni v interiérech v současné době rozhoduje především cena. V boji o zakázky nerozhoduje odpovídající kvalita, nýbrž zpravidla nízká cena. V soutěži pak ceny klesají na nebezpečnou hranici, která již nedovolí kvalitní realizaci.

Vysokou cenu květinové výzdoby jinak přijímají velké nebo malé firmy. Malé firmy reaguji na cenu velmi citlivě a často raději volí levné způsoby pěstování pokojových rostlin. Sériově vyrobená nádoba z obchodního řetězce jako obal a do ní vložená rostlina v pěstební nádobě. Větší firmy zadají květinovou výzdobu realizátorovi venkovní zeleně, který upravoval okolí nového objektu a výsledek může často být podobný jako v prvním případě.
Firmy různé velikosti (často pobočky zahraničních společností), které mají představu o vybavení květinami, nebo ji má mateřská zahraniční firma, hledají jíž vyspělejší technologie – hydroponii nebo pěstování v Seramisu® . Pro tyto firmy není vysoká cena překážkou, mohou ji srovnat s cenami v zahraničí. Požadují často následnou péči, vysokou jistotu při zajištění celé zakázky ( vlastní realizace, vlastní pracovníci pro ošetřování a podobně).
Cena musí být přiměřená. Vždy kalkulujeme cenu se ziskem. Roli při tom hraje řada faktorů: posouzení šancí, důležitost zákazníka, pravděpodobnost získání další zakázky a dalších faktory.
Při hledání cenové hladiny však vždy máme na zřeteli udržení kvality. Vysoké kvality musí být jak rostliny, příslušenství i všechny ostatní komponenty. Stejně důležitá je souhra nákupu a realizace jako spolupráce se zákazníkem, která je zřejmě ještě důležitější. Všichni pracovníci musí být na vysoké odborné úrovni a pružně reagovat na vzniklé situace a případné požadavky zákazníka.
Není to pouze v oblasti interiérové zeleně, že podhodnocené zakázky kazí ceny a snaží se o likvidaci konkurence. Měl by to být zájem investorů, jejich odborného dozoru, který vyloučí nereálně nízké cenové nabídky. Posoudí skutečně vynaložené náklady na květinovou výzdobu. Může to být také dlouhodobá spolupráce mezi firmami, zájem na konečném výsledku, který souvisí s pravděpodobností získat další zakázku.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *