Najít své místo na trhu

Podnikání ve školkařském oboru je nevyzpytatelné. Kromě známých faktorů, které ovlivňují produkci rostlin, jakými jsou klimatické podmínky a vrtochy počasí, se na rozvoji nebo naopak úpadku podnikání mohou také podílet například choroby či škůdci. Jednou z firem, která své podnikání rozvinula paradoxně v období, kdy se mnoho školkařů potýkalo s invazní chorobou zimostrázu, je belgická společnost Oprins Plant N.V.

Belgickou rodinnou firmu zabývající se produkcí školkařského materiálu založil Jan Oprins v druhé polovině sedmdesátých let dvacátého století, konkrétně v roce 1976. Zpočátku se snažil mít relativně široký sortiment školkařských výpěstků, ale přibližně po třech letech se jeho zájmy začaly postupně vyprofilovávat. V průběhu let ovlivnilo zaměření společnosti několik klíčových faktorů.*

Text a foto Daniela Urešová

Celý článek naleznete v tištěné verzi časopisu Zahradnictví 2/2014

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *