Květinové emoce – Maxe van de Sluise

Velkoobchody s květinami a doplňky Klia a Vonekl jsou známé nejen širokou nabídkou sortimentu, ale také kvalitou nabízených služeb. Mezi ně možno zařadit jak moderní prodejní prostory, ochotný a kvalifikovaný personál, otevírací doba, přizpůsobená potřebám zákazníků, ale také neustálé hledání a nabídka novinek a především jejich presentace. Jsou to různé pracovní semináře a i velkolepé show.

Ta poslední se uskutečnila 9. září v sídle společnosti Vonekl v Brně a hlavní hvězdou na ní byl známý nizozemský florista Max van de Sluis. Tématem byly květinové emoce a jelikož je Max velmi emotivní a citlivý člověk, projevil své dovednosti v plné míře. Vytvořil nádherné kreace příležitostních kytic a aranžmá a také kytic a aranžmá svatebních. Zájem ze strany diváků byl obrovský, o čem svědčil do posledního místa zaplněný předváděcí stan. Co všechno se skrývá za takovým počinem, jakým je organizování tak náročné akce, jame se zeptali osoby nejpovolanější – ředitele společnosti Vonekl a hlavního organizátora Pavla Rymela.

rozhovor:
Jak vznikla myšlenka zorganizovat show právě s Maxem van de Sluisem a co všechno jste museli podniknout, abyste získali jeho souhlas?
Samotná show v podobě jak jste ji mohli vidět je výsledkem skládanky mnoha podnětů, myšlenek a nápadů, které postupně do sebe zapadaly a utvořily celistvý projekt. K tomu, že volba padla na Maxe a hlavní téma budou Květinové emoce, asi přispěl sám Max aniž by to tušil. Když začátkem roku vystupoval v Česku poprvé, a to na show Holandské květinové kanceláře v Brně, vzbudil mimořádný ohlas mezi květináři. Byla zde také představena kniha Svatební emoce, na které se autorsky podílel. Myšlenka květinových emocí mě velmi zaujala a přesně zapadla do připravovaného projektu větší show, kterou jsme jako firma plánovali uskutečnit začátkem podzimní sezony v rámci našich PR aktivit. Max si přišel pro svou brněnskou show vybrat z našeho velkoobchodu nějaký materiál a byl velmi překvapen, že i v Česku objevil velkoobchod s tak rozsáhlým výběrem sortimentu a vysokým standardem prodeje. To byla pro nás velká poklona a možná i důvod, proč jsem jej později oslovil s myšlenkou pořádání show Květinové emoce a on tuto nabídku téměř bez váhání přijal. Důležitá byla samozřejmě i vstřícnost ze strany Holandské květinové kanceláře a především Denisy van Velze-Kopecky, která má tyto aktivity na starosti a které bych rád touto cestou ještě jednou poděkoval.

Jak často organizujete takovéto akce a co je jejich cílem?
Tak velkou show je možno dělat maximálně jednou do roka nebo jednou za dva roky, protože se jedná o velmi nákladnou záležitost, kterou si nedovolí každá firma. Ale pomalu se nám z toho klube tradice otvírání podzimní sezony po prázdninách. Začalo to předloni svatební show s Ivanem Bednárikem a Robertem Bartolenem, jubilejní Brněnskou růží vloni a letos to byl Max van de Sluis. Cílem těchto akcí je představit našim zákazníkům a dalším zájemcům nové nápady, zajímavé inspirace, možnosti použití nových materiálů a samozřejmě představení novinek v sortimentu. Kromě toho je to také o jakémsi povzbuzení květinářů a floristů, že práce, kterou dělají, má smysl, že se pořád někam vyvíjí a když na sobě budou pracovat, mají možnost být velmi úspěšnými. Je to i o poděkování za vzájemnou obchodní spolupráci.

Je o vaše akce velký zájem a co všechno účastníkům nabízejí?
Myslím, že dnes si květináři už mnohem důkladněji vybírají, čeho se zúčastní. Pokud mají jakékoliv akce opakovaně dobrou úroveň, je zájem velký. U nás je například samozřejmostí vysoká úroveň technického zabezpečení (plátno, ozvučení apod.) Akce, které pořádáme, mají jasný záměr a především zaměření, pro koho je pořádáme. Z našeho pohledu chceme vždy představit něco nového – letos jsme například představili novinky pro rok 2006/2007 předního pěstitele gerber v Nizozemsku firmy Holstein. Dále jsme představili kolekci velkokvětých růží z Ekvádoru, o dovozu kterých momentálně jednáme a rádi bychom je zařadili do naší nabídky. Letos jsme poprvé prezentovali novinky v doplňkovém sortimentu (proutí, sušina…) tak, že jsme připravili celou kolekci podzimních inspirací. Tu naaranžoval Honza Komzák a návštěvníci měli možnost si tedy rovnou odvézt i nápady, jak všechny nové věci použít.

Jaké měl Max van de Sluis požadavky – pracovní, materiál, pomocníci atd.?
Předně bych chtěl říci, že Max je opravdový profesionál a charismatická osobnost. Před naší akcí měl týdenní workshop v Singapuru, doma se nezdržel ani den a přímo pokračoval v cestě do Brna. Únavu na sobě nedal vůbec znát a celkově s ním byla spolupráce báječná.
Výběr materiálu si Max zvolil už předem a my jsme mu jej s pomocí našeho nizozemského partnera zajistili. Samotná příprava jednotlivých prací začala již ve čtvrtek odpoledne, pokračovala celý pátek a v sobotu se už jen dokončovalo. Max měl požadavek na pět asistentů, ale chvílemi jich pracovalo až sedm. Pocházeli z řad zaměstnanců našich velmi dobrých zákazníků. Pro ně to byla neobyčejná příležitost něčemu se přiučit. Asistence pro překlad při přípravě se zhostila Ing. Eva Jakešová, které bych také rád i touto cestou poděkoval.
I pro mne bylo nesmírně zajímavé pozorovat, jaký měl Max k celé akci přístup a jak měl všechno perfektně pod kontrolou – materiál, celou přípravu včetně práce jednotlivých lidí, se kterými se viděl poprvé. Důsledně trval na správnosti provedení, ale přitom vytvářel příjemnou atmosféru.

Kdo vypracoval scénář show?
Byla to Olga Kleknerová, se kterou jsme poprvé spolupracovali na loňské Brněnské růži. Tam předvedla svůj profesionální přístup. Navíc má zázemí a zkušenosti s pořádáním takovýchto akcí. Scénář jsme společně korigovali tak, aby co nejlépe vystihoval myšlenku akce a také aby vyniklo vše podstatné. Bez jejího přispění by výsledek nebyl takový, jaký byl a rovněž jí patří poděkování.

Co všechno jste v rámci show představili a kdo se na ní podílel?
Tentokrát byla příprava na opravdu důkladná, abychom spojili pokud možno co nejvíce zajímavostí a aby měli účastníci neobyčejný zážitek. Soudě podle ohlasů se nám to asi i povedlo. Co bych chtěl rovněž vyzvednout bylo představení podzimních inspirací v provedení Honzy Komzáka.Takový způsob představení novinek v doplňkovém sortimentu jsme ještě nedělali a myslím, že byl velmi zdařilý. Další novinkou bylo vytvoření komplexní výstavy Květinové emoce z prací, které vytvořil Max ve spojení s fotoobrazy Romana Knotka. To celé vytvořilo samostatnou kolekci, kterou jsme pak vystavovali v pasáži obchodního centra Vaňkovka. Poprvé se tak podařilo využít prací vytvořených na show k výstavě pro širokou veřejnost s cílem podpořit obecný zájem o květiny a o výrobky z nich. Považuji to za vhodnou podporu prodeje pro zákazníky a věřím, že se k podobným aktivitám budou přidávat i další velkoobchody. Celkově se na přípravě podílelo asi 70 lidí.

Kolik návštěvníků se show zúčastnilo a jaké byly ohlasy?
Bylo zde více než 400 lidí. Mezi čestnými hosty nechyběli naši významní obchodní partneři z Nizozemska. Ohlasy byly velmi kladné a to i od těch, kteří takových show absolvovali již celou řadu. Jediná chybička na kráse bylo snad jen tlumočení, ale člověk se chybami učí a příště to už určitě bude v pořádku. A jak byl spokojen Max?
Myslím, že velmi a i když byl po show a předchozím náročném cestování velmi unavený a ráno odlétal zpět do Nizozemska, zůstal se bavit až do pozdních nočních hodin.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *