I růže mohou mluvit

Nápad přizdobovat okvětní plátky růží krátkými texty a obrázky se zrodil už před více než pěti lety v USA a je patentovaný pod názvem Speaking Roses (Mluvící růže). O této technologii jsme se zmínili už v minulém čísle Floristiky a dnes si o ní řekneme víc.

Technologie, díky níž se může v podstatě jakákoli zpráva, logo, obrázek, fotografie, nebo dokonce rukou psaný text, objevit na okvětním plátku růže je v podstatě přímým tiskařským procesem. Další podrobnosti firma vlastnící patent samozřejmě úzkostlivě tají a prozrazuje jen tolik, že není používána klasická inkoustová tryska. Na okvětní plátky je možné tisknout v různých barvách, typech písma i jazycích. Lze si vybrat buď z připravené nabídky frází nebo jednoduše nechat natisknout své logo či fotografii na základě podkladů v elektronické podobě. Všechny tiskařské materiály byly důkladně otestovány a v žádném případě nenarušují celistvost a životnost okvětních plátků ani celé rostliny. Nápad naučit růže mluvit je zcela „po americku“ a pro Evropana možná trochu nepochopitelně dotažen do nejmenších detailů. Hodnota výsledného efektu je dána nejen potiskem, ale i použitými barvami, resp. jejich kombinacemi a počtem. Podle propagačního letáčku například zelená znamená zdraví, úspěch a prosperitu, žlutá přátelství, štěstí a nový začátek. Zkombinujete–li tyto dvě barvy dohromady, přejete obdarovanému budoucí úspěch. Kytice z různých barev údajně vyjadřuje celou směsici pocitů a darovává se v případě, že chceme druhému mnoho říci. Neméně důležitý je prý i počet květin – samotná růže křičí: „Ty jsi pro mě ten jediný!“, osmnáct jich znamená omluvu a rovná stovka vyjadřuje lásku bez hranic.
Produkt Mluvící růže je kromě maloobchodů určen i firmám, které jej mohou využít jako prostředek propagace nebo součást firemní identity.
Produkt byl jako novinkový představený na podzim na mezinárodním zahradnickém veletrhu Horti Fair v Amsterdamu. Za zmínku stojí, že minimální objednávka činí 100 kusů, doba dodání je závislá na typu potisku. U textů je to zhruba jeden týden, v případě fotografií a obrázků až 14 dní.
Zda si předávání vzkazů prostřednictvím růží oblíbí i český zákazník, zatím lze jen těžko předvídat. Jisté je jen jediné – kdo bude chtít darovat mluvící růže, musí počítat s jejich vysokou cenou (základní cena je přibližně 70 dolarů za tucet růží). Vše ostatní už je jen otázkou vkusu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *