Horti Fair 2004

Hlavní téma: Zisk prostřednictvím přidané hodnoty zboží a služeb Pátý ročník zcela zaplněného mezinárodního veletrhu Horti Fair 2004, který se uskutečnil od 3. do 6. listopadu na výstavišti Amsterdam RAI, dostál své reputaci coby akce nastavující nové trendy na trhu zahradnického sektoru a poskytl ucelený obraz rozvoje v zahradnictví.

Výstavní plocha veletrhu byla letos zarezervovaná dříve, než tomu bylo v letech předcházejících.. Bylo představeno více nových produktů a služeb než kdykoli předtím a doprovodné aktivity a pavilony byly výstavními příklady letošního tématu – Zisk dosahovaný prostřednictvím přidané hodnoty zboží a služeb.
Veletrhu Horti Fair 2004 se zúčastnilo více než 900 vystavovatelů z 51 zemí světa. Jeho úspěšnost, dosažená v minulých letech, pokračoval i letošním pátým ročníkem. Základem tohoto úspěchu je komplexnost škály prakticky všech segmentů zahradnické výroby, která činí mezinárodní Horti Fair obsáhlým a bohatým řetězcem, zahrnujícím materiály, obchod a služby. Mimořádná pozornost je zde věnována novým produktům a službám – veletrh je celosvětovou platformou pro jejich představení. V tomto roce přitáhl veletrh více než 54 000 návštěvníků z mnoha zemí. Pořadatelé každoročně organizují i nezávislý průzkum spokojenosti návštěvníků s veletrhem a podle jeho výsledků připravují další ročník. Z letošního průzkumu vypynulo, že tři čtvrtiny návštěvníků se chystá navštívit Horti Fair i v příštím roce a nejdůležitějšími motivy k návštěvě veletrhu jsou získání uceleného přehledu o všech důležitých novinkách, získání obecného povědomí o nových produktech a službách a přímé uzavírání obchodních dohod.

Zaměření na inovace
Novým prvkem letošního ročníku bylo udělení cen za inovace (Horti Fair Innovation Award) ve dvou kategoriích : vybavení/služby a zelené novinky. Na tuto prestižní cenu bylo nominováno 19 vystavovatelů a vítěz byl oznámen první den konání veletrhu. Cenu za inovace získal v kategorii vybavení/služby stínicí systém do skleníků ReduHeat, umožňující efektivní využití světla ve sklenících a odrážející horko. To je umožněno kombinovanou technologií z mnoha odvětví, která nejen přináší přímé šetření, ale má také potenciál ke zvýšení produkce a kvality.
Vítězem v kategorii zelené novinky je mini gerbera ‘Ring of Fire‘, která je speciální řezanou květinou z kategorie nových kultivarů. Získala vítězství pro svůj tmavší střed, který je čistý ve všech stupních kvetení.

Tématem veletrhu Horti Fair 2004 bylo Zisk prostřednictvím přidané hodnoty zboží a služeb
Toto téma je středem zájmu zahradnických řetězců a vystavovatelé na něj mohli odpovědět různými způsoby. Porota expertů udělila cenu Best Stand Award vystavovateli, který se nejlépe zhostil daného tématu. Zohledněna byla originalita myšlenky a přístupu a v potaz byla brána také volba a využití podpůrných komunikačních metod. Ocenění získala společnost Gordan, která dodává struskovou vlnu coby substrát pro zahradnický průmysl.

Nové pavilony a doprovodné aktivity
Novým výstavním pavilónem byl Horti Fair House of Taste, který byl reakcí organizátorů na rostoucí důležitost chuti a zdraví. Na ploše 260 metrů bylo představeno nové ovoce, zelenina a listová zelenina. Tento pavilon sloužil zejména potřebám šlechtitelů, pěstitelů, zpracovatelů a prodejců potravinové zeleniny. Na ploše 260 metrů bylo představeno nové ovoce, zelenina a listová zelenina.

Vítězný květinový závěs
Nové, vybízející a překvapivé způsoby používání interiérových a zahradních rostlin byly k vidění v devíti rozdílných souborech životního stylu v Horti Fair House of Plants ve florikulturální části výstavy. Hlavním tématem této části výstavy byly „rostoucí sny“ (Growing Dreams). Špičkoví mezinárodní aranžéři květin a návrháři zde představili komerčně přitažlivé myšlenky využití a umístění rostlin.

Již po třetí bylo součástí mezinárodního veletrhu Horti Fair udílení ceny Červený tulipán. Květinová burza v Aalsmeeru ji uděluje za myšlenku, která je inovativní a podporuje prodej. Letošní vítězkou se stala Iris Hiddink za inovativní prodejní koncept. Porota složená z odborníků určila za hlavní kritérium pro udělení ceny originalitu a možnost praktického komerčního uplatnění. Jejím předsedou byl uznávaný aranžér Johan Weisz. Verdikt poroty byl jednomyslný – květinový závěs Iris Hidink. Jedná se jakousi rohož se substrátem z kokosových ořechů a množstvím květinových semen určený pro balkon. Časem se tato rohož rozvine do květinového závěsu. Myšlenka Iris Hidink vzešla z řešení vlastního praktického problému. Její byt v Amsterdamu má balkon pouze 30 cm široký. Jak na takto malé ploše maximalizovat zeleň? Iris proto navrhla rohož umožňující růst a kvetení květin, která je vytvořena coby produkt určený k prodeji. Je snadný na údržbu a vhodný pro všechny letničky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *