Cílem je spokojený zákazník

Pokud byste po mě chtěli, abych stručně a jednoduše charakterizovala výstavu a seminář Moderní zahrada 2006, odpovím bez váhání: příjemně prožitý den a spousta zajímavých informací. Akci v prostorách Kongresového centra brněnského výstaviště společně uspořádaly společnosti GARDENA, spol. s r. o a AGRO CS a. s. a zdálo se, že její účastníci večer odjížděli domů spokojeni.

Organizátory akce, firmy AGRO CS a. s. a GARDENA, spol. s r. o. jistě netřeba přestavovat nikomu, kdo má co do činění se zahradnickým oborem. Obě působí na našem trhu od roku 1992, první z nich je zejména výrobcem a dodavatelem pěstebních substrátů, hnojiv a travních směsí, druhá nabízí českým a slovenským zákazníkům kompletní sortiment pro péči o zahradu – zavlažovací systémy, čerpadla, jezírkovou techniku, nářadí a podobně. Seminář, který ještě do loňského roku GARDENA pořádala samostatně, proběhl na přelomu měsíců ledna a února a trval celkem čtyři dny. Pořadatelé se zaměřili na různé cílové skupiny zákazníků, a tak výstavu navštívila široká odborná veřejnost. Po pracovnících hobbymarketů, provozovatelích maloobchodů, zahradnických center a velkoobchodů přišli jako poslední na řadu profesionální pěstitelé, zahradní a parkoví realizátoři, zahradníci, školkaři, květináři, zahradní architekti a zástupci technických služeb.
Beruškovice a zeď nářků
Jednou z prvních věcí, kterou každý návštěvník při vstupu do prostoru konání semináře spatřil, byl velký arch papíru nadepsaný Zeď nářků a několik fixů. Tato tabule byla k dispozici všem – kdokoli se jí mohl svěřit se svými negativními i pozitivními poznámkami a postřehy nejen k semináři samotnému, ale i k produktům či postojům obou pořádajících firem. Tento počin pořadatelských firem znamená jediné − ochotu komunikovat a přiblížit se svým zákazníkům. Ostatně, snaha uspokojit i náročného zákazníka nejen kvalitou nabízených produktů, ale i dobrým servisem a službami, je společná oběma společnostem.
O neformální a pohodovou atmosféru se v hale i třech přednáškových sálech starali kromě samotných pořadatelů i živí maskoti obou společností − Agrinka s Gardeňáčkem. Ti nejenže zvoněním téměř divadelním svolávali přítomné do přednáškových místností a čas od času vtipnými poznámkami rušili výklad, navíc nešetřili životodárnou beruškovicí, nápadně průzračnou a vonící tekutinou, kterou svědomitě nabízeli všem kolemjdoucím. Ale pojďme si trochu podrobněji přiblížit náplň setkání.
Propagace i vzdělávání
Hlavním cílem semináře bylo nejen představit samotné firmy a sortiment jejich produktů včetně novinek, ale především předat informace těm, jež o ně mají zájem. Po krátkém seznámení se společnostmi GARDENA a AGRO CS následovaly odborněji zaměřené přednášky.
A témata byla zajímavá: komplexní péče o trávníky a živé ploty, voda v zahradě, zavlažování včetně nového GARDENA Sprinkler systému (automatický, odolný vůči mrazu, s výsuvnými zavlažovači) nebo například program rozvoje Competence partnerů firmy GARDENA. AGRO CS si pro svůj dopolední program připravilo přednášku o trávníkových kobercích, které od roku 2004 samo pěstuje. Ač je tímto způsobem zakládáno zatím relativně nízké procento okrasných trávníků (zhruba 20 % v USA a 10 % v Evropě), postupně se díky množství výhod prosazují a poptávka po nich roste. Ve srovnání s trávníky založenými výsevem lze dosáhnout téměř okamžitého efektu, např. plná zátěž je možná už po dvou až třech týdnech po položení. Další výklad byl zaměřen na problematiku hnojení a používání pěstebních substrátů.
Odpolední program zahájila svou poutavou prezentací o zelených střechách v Rakousku Ing. Jana Šimečková ze Svazu zakládání a údržby zeleně. Zástupci realizačních firem měli možnost prostřednictvím fotografií shlédnout řadu konkrétních projektů, blíže se s touto problematikou seznámit a inspirovat se. Po přednášce následovaly čtyři tématické workshopy. Náplní prvních dvou byli dekorační prvky v zahradách, suroviny a nové technologie pěstování rostlin. Posluchače jimi provedli zástupci firmy AGRO CS. Třetí a čtvrtý pracovní seminář patřil produktům společnosti GARDENA a seznámil přítomné s novinkami v oblasti zavlažování a jezírkové a osvětlovací technice.
Seminář Moderní zahrada 2006 navštívilo na 300 zahradníků, školkařů, květinářů a realizátorů zahrad a už v jejím průběhu zaznamenali organizátoři pozitivní ohlasy. Účastníci se dozvěděli spoustu nových informací a přesvědčili se, že komunikace a spolupráce se zástupci obou pořádajících firem je skutečně jednoduchá.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *